1. Företagsinformation
För köp som sker på denna webbplats ansvarar Verktygspresidenten, med organisationsnummer 559302-2592. För information om hur vi hanterar personuppgifter enligt GDPR se paragraf nr 11.

2. Priser
Alla priser anges i svenska kronor och innehåller mervärdesskatt och övriga avgifter. Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuella porto- och fraktkostnader.

3. Leverans
Ett bekräftelse email skickas efter att ordern mottagits. När produkten/produkterna har lämnat lagret skickas ytterligare ett bekräftelse email om att det skett.

4. Frakt
Frakt tillkommer beroende på produkters vikt samt storlek. Totalkostnaden inklusive frakt kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning.

5. Reklamation
Om det föreligger ett fel på produkt kan du kontakta oss direkt via info@verktygspresidenten.se eller på 072-3954073

6. Betalning
De betalningslösningar vi erbjuder är kontant med kreditkort eller på faktura via Klarna eller e-post, e-post faktura gäller bara om du har ett giltigt företag.

7. Kortinformation
När du handlar hos oss behandlas betalningen av Klarna som är en svensk säker elektronisk betallösning för e-handel. Kortinformation skickas alltid krypterat med hjälp av SSL/TLS. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk kring PCI DSS, Level 1.

8. Personuppgifter och GDPR
Vi behandlar persondata i enlighet med GDPR. I samband med ditt köp godkänner du att vi lagrar och hanterar dina personuppgifter. Vi lagrar de uppgifter som är nödvändiga för att fullfölja avtalet gentemot dig och för att kunna bedriva vår verksamhet. Du har enligt GDPR rätt att få tillgång till den information som vi har registrerat om dig. Om de uppgifter som vi lagrar om dig är irrelevanta, felaktiga eller ofullständiga kan du begära att informationen ska rättas, begränsas eller tas bort, vilket vi gör i den mån det är möjligt enligt gällande lag (som t.ex. bokföringslagen).

Vi är personuppgiftsansvarig för de uppgifter som samlas in och har ingått personuppgiftsbiträdesavtal med våra underleverantörer. Här nedanför kan du se vilka underleverantörer vi använder och för vilket ändamål vi använder dessa.

Underleverantörer (exempeltext)
Vi använder följande underleverantörer för att bedriva vår verksamhet.

Leverantör Tjänst Ändamål
ONE Webmail Mail Vi använder ONE webmail för hantering av supportärenden. De personuppgifter som du skickar till oss genom e-post skickas därför genom ONE. Vi lagrar e-post i 1 år.
Klarna Betaltjänst Vi använder Klarna för hantering av betalningar, återbetalningar och vid betalningsrelaterade supportfrågor. De uppgifter som du anger vid beställning och betalning: kortuppgifter skickas krypterade vidare till Stripe.
ONE AB Webb hosting Vi använder ONE.com för våra serverhantering, email, backup, domän registrering.

 

Återbetalning/refund:

Vid återbetalningar där kunden t ex ångrat ett köp eller en vara visas vara trasig vid leverans får du alltid hela summan tillbaka eller en ny vara. 

Nyhetsbrev

Gå med i vårt nyhetsbrev och få 10% av på din första order.